Mera mango åt mammorna

Det började redan ett par timmar efter förlossningen.
Mangojuice.
Jag kunde inte tänka på något annat än tjock, gul mangojuice, och såg mig själv ta klunk efter klunk efter klunk…
Lingondricka, apelsinjuice, visst. Så länge jag fick hälla det i mig. Väck med fjuttiga glas, hit med kannor!
Men mangon förblev en dröm tills vi kom hem, och jag lovar – alla fantasier om blodiga biffar, mögliga opastöriserade ostar och fylliga viner till trots – inget slår den första klunken av riktigt tjock mango.
Amen.

Kommentera

