Sömn, ljuva sömn

I förrgår kväll tittade vi på ett par avsnitt av Pacific innan vi gick och lade oss. Ni vet, Spielberg-serien om ett gäng amerikanska marinkårssoldater som kämpar i Stilla havet under andra världskriget.

Det är mycket blod och avslitna kroppsdelar i den serien. Faktum är att just de här två avsnitten kändes mer som ett våldsamt dataspel än en spännande dramaserie. Attack följde på attack – och sen gick vi och lade oss.

Gissa exakt hur underbar min natt blev?

Jag ger er halsbrännan från helvetet (nej, man får inte äta efter sex, även om det är lördag), jag ger er en kickande bebis och så kryddar vi med sömnsekvenser som alla gick ut på att jag var jagad av japaner mellan skitiga bunkrar och smällande bomber.

Härligt.

I går kväll såg vi sedan första avsnittet av SVT:s Sherlock. Trevligt visst, men gissa vem som sedan ägnade natten åt att analysera min graviditet med sin ”fantastiska slutledningsförmåga”?

Sherlock Holmes, naturligtvis.

I vad som kändes som flera timmar ställde han mig mot väggen och radade upp argument efter argument för att jag skulle föda mitt barn under ett konstant illamående. I detalj beskrev han hur jag skulle… kasta upp… och det var tydligen ingen ände på hur eländigt det skulle bli.

Mysigt.

I kväll börjar en serie på SVT vars första säsong jag gillade väldigt mycket när den gick för några år sedan.

Vad den kommer att göra med min nattsömn vågar jag dock inte tänka på…

Vad serien heter?

Gynekologen i Askim.

2 thoughts on “Sömn, ljuva sömn

  1. Fick läsa meningen; ”nej, man får inte äta efter sex, även om det är lördag” flera gånger innan jag insåg att jag kunde sluta vara imponerad över att ni fortfarande håller igång 🙂

Kommentera

