Simply the best

– Du, jag har tänkt på en sak, sa jag till Niklas i bilen på väg hem från Sälen. Det vore verkligen skönt om det vore lite smidigare att spela musik där hemma nu när jag ska vara mammaledig. Du vet, inga nätverk som strular, inga delade Spotifykonton…

Oj, oj.

Det var som att ge honom en försenad julklapp. Ögonen lyste och om tekniknörden händelsevis suttit och slumrat var han nu klarvaken.

Här skulle surfas kablar, högtalare och air portar! Här skulle skissas på ett musikmecka som länkade samman hela huset – och varför inte även garaget?!

Själv tänkte jag efter. Såg tusenlapparna fladdra iväg – och kom på vad jag verkligen ville ha.

Smidigt, lättanvänt och basic. Billigt.

Och låt mig säga så här: Det var inte riktigt vad Niklas hade tänkt sig…

Men nu har den flyttat in. Och lätt som en plätt kunde jag lyssna på min avslappnings-cd i sovrummet! Till sommaren ska vi umgås på altanen och äntligen kommer jag att kunna lyssna på de där ljudböckerna utan att konvertera och irritera mig på fel filformat och f-n och hans berömda moster.

Dessutom är den rosa. Som en riktig retropremie från jultidningsförlaget.

Niklas? Tja, han sneglar fortfarande lystet på sina skisser. Och väcker man den tekniknörd som sover får man väl skylla sig själv.

Så ja. Det blir nog en surround i garaget med så småningom.

3 thoughts on “Simply the best

  1. Javisst är det härligt att bara lägga på en CD och spela, eller varför inte en LP-skiva, med sitt mysiga ”rassel”? Också trevligt att bara trycka på knappen på radion för lite sällskap. Men, ibland är det bra med ny teknik också (fast inte när jag är ensam hemma…)

Kommentera

