Inte så noga

Att ha ett ovanligt efternamn har sina fördelar. Det konstaterade vi redan när vi bodde inne i stan och det kom ett julkort till Unnehem på Gamla Västa.

I år var det dags igen, och man kan inte annat än att lyfta på hatten för detektiverna på Posten.

Så till alla er som inte orkar skriva så mycket i er adressbok, kan jag nu upplysa om att det räcker med följande:

Fami UnnHiem Niklas Linda

Kvarnby

Ett annat roligt julkort som kommit under vår vecka i Sälen var det här:

Där var adressen helt korrekt, men den som skickat det hade glömt att skriva något mer än bara just den.

Någon som vill ge sig till känna?

2 thoughts on “Inte så noga

  1. Hej,

    Ger mig gärna till känna!!!!!!!!!!!!!!
    Trodde att ni skulle se det komiska i att skicka ett julkort med en grisslakt (signerad Carl Larsson), dock hade jag tänkt underteckna kortet med ”önskar Louise, Linus och Hampus”. Skyller på att jag dagen innan landade i Köpenhamn 16 timmar senare än planerat. Inte den mest utvilande resa när du reser själv med en 10-månaders bebis. Känner mig dock stolt över att jag fick rätt på adressen 🙂

Kommentera

