Min man ugglan

Niklas tycker mycket om att sjunga för bebisen i magen. Och det är ju trevligt.

Det finns bara ett problem.

Han kan inga sånger.

Väldigt länge höll han sig till ”Lilla snigel”, vilket blev ganska tjatigt i längden eftersom han bara kunde första frasen.

Lilla snigel, akta dig, akta dig, akta dig…

Och så om igen. Och om igen. Och om igen…

När jag till slut upplyste honom om att han faktiskt kunde sjunga hela sången, bara genom att lägga till ”annars tar jag dig” blev han väldigt förvånad.

– Är det inte mer än så?

I kväll gjorde han ett tappert försök att utöka repertoaren, med… ytterligare en djurvisa.

N: Jag ska hoa hela natten, hoa hela dan…

Jag: Vad sjöng du? Hoa?

N: Ja?

Jag: Ooa är det väl?

N: Är det? Jag har alltid trott att det var hoa…

Älsklingen… Jag kan se honom framför mig, där på skolmatsalsdiskot i femte klass. Läsken i ena handen, klädd i den nya tuffa T-shirten och med tubsockorna nedstoppade i de stentvättade jeansen. Date-doftande tjejer med sprayade luggar i ring, DJ Tomaz som ääääntligen lägger på Attack. Och självklart sjunger man med:

För jag ska hoa hela natten, hoa hela dan, hoa hela natten, skrämma slag på halva stan. Hoa hela natten lång, tills du upptäcker mig…

Sötnos… Och nej, vi får nog aldrig se vårt barn i Idol.

5 thoughts on “Min man ugglan

  1. Nu ska du få höra något riktigt sjukt… I morse drabbades Erik av plötslig sånginspiration och började sjunga ”Jag ska HOA hela natten…” UTAN att ha läst ditt blogginlägg! Undrar om alla killar tror att man hoar?

  2. Pappsen: Du har en personlig sångröst som gärna borde få utlopp lite oftare. Så det så! (Bevis: ”My Way” under en karaokesession i Taipei).

  3. Lotta: Vad sjukt! 🙂 Niklas berättade senare att de ofta dansade till låten i scouterna – och där känns det ju ganska naturligt med en djurreferens. Men Erik… Har han också varit med i scouterna?!
    Bertil: Det är inget fel på Niklas sångröst, det är bara repertoaren som har brister.

Kommentera

