Saker man ser – och inte…

Igår kväll, när vi hade varit på middag hemma hos goda vänner, stannade Niklas plötsligt upp framför en kruka vid vår yttertrappa.

– Vilka fina blommor! Är de nya?

Låt mig här poängtera att detta är en trappa han går upp och ner för minst två gånger per dag.

Och nej. Blommorna var inte nya. De hade stått där, på exakt samma plats, i tre veckor.

Ungefär samma sak upplever jag när folk får veta:

– Nämen oj! Är du gravid!

Hallå! Det har jag varit i evigheter ju! Hela 20 veckor, hela halva tiden!

Fast okej, det kanske inte syns så väldigt mycket – och jag kunde ju ha haft en synnerligen god semester.

Men roligt är det och glada är vi. Och jag ber om ursäkt för att jag inte bloggade medan jag hukade och hulkade över toastolen hela juli månad.

Apropå semester har jag importerat lite inlägg från vår Sverige-tripp i somras. Då fick bara familjen läsa, eftersom alla andra trodde att vi var i Madrid (long story), men ja, nu är allt samlat. Ordningen är återställd. Jag lovar ingen högljudd comeback, men vi gör ett försök, va?

8 thoughts on “Saker man ser – och inte…

Kommentera

