Finsöndag

Idag är det söndag. Skrivsöndag. Och till skillnad från alla andra klagar jag inte på vädret. Att sitta och skriva framför brasan med en kopp te… Sämre kan man ha det!

Nästa måndag har jag min andra deadline till coachen. Därefter har jag skrivit en tredjedel av min roman… förlåt, mitt råmanus. En tredjedel på mindre än två månader. Inklusive ett heltidsjobb. Mm. Helt okej, om jag får säga det själv. (Ni förstår att detta är en del av min egen-pepp, eller hur? Utan lilla självförtroende-skolan – som jag har ett särskilt dokument för – hade detta aldrig gått. Johanna Wistrand kallar det processdagbok – jag kallar det dokumentet-som-aldrig-någonsin-ska-visas-för-någon-utomstående.)

Nu en kopp kaffe och ett par avsnitt av The Big Bang Theory, min absolut roligaste TV-serie sedan Fleksnes. Ha en fin söndag ni med!

4 thoughts on “Finsöndag

  1. Har precis hittat dig, och har efter en sekunds provläsning av din bok köpt den. You made my day. Malin, Costa Brava

  2. Ja, ja, jag vet att det var finsöndag för toklänge sedan! Men vad har hänt i era liv sedan dess? Uppdatering tack. Blir så torftigt på min bloggpromenad (som alltid startar just här) 🙂

Kommentera

