Historiens vingslag

Har tack vare den här Kvarnby-bloggaren kommit i kontakt med en man som bodde sina första fjorton år i vårt hus – från 1942 till 1956. Om ni klickar er in på länken kan ni se hur vårt hus såg ut på den tiden. Mannen, som heter Bo Olsson och numera bor i Täby, har lovat att ta fram lite fler bilder och berätta om dem som bodde här då. Så roligt! Kanske kan han också hjälpa oss att luska reda på mer om konstnären som gjort väggmålningarna i hallen, en vän till Bo tror att konstnärens 85-åriga dotter kan bo någonstans i närheten!

Kommer ni förresten ihåg den där sommarkursen jag sökte på universitetet i Växjö, Att skriva historiska romaner? Jag kom in! Vill så väldigt gärna gå, men vet inte hur jag ska få tiden att räcka till med jobbet och mitt andra romanskrivande. Men jo… Jag klarar det nog! På Författarskolan snuddade vi lite vid det här med att blanda fakta och fiktion men det vore så spännande att lära sig mer. Jag är ju trots allt etnolog också…

2 thoughts on “Historiens vingslag

  1. Men gud vad häftigt! Historiens vingslag i ert eget hus. Kanske ska jag ta reda på mer om den blomkålsåker som låg här där vårt hus nu ligger… eller också inte. 🙂 Stort grattis också till att du kom in på kursen! Jag är mycket avundsjuk. Kram

Kommentera

