Slutsjukat

De senaste dygnen har jag sovit mer än jag har varit vaken. Förkylningen som smög sig på i förra veckan knockade ut mig igår och sedan dess har jag varit hemma. Febrig och snorig och dan. I eftermiddags vågade jag mig dock på min mors gamla test: Att ta en dusch och se hur man mår efteråt. Piggare och fräschare? Ja, då kan man nog gå till jobbet dagen därpå. Fräschare men fortfarande matt och kallsvettig? Tja, då kanske man bör stanna hemma en dag till. Jag hamnade någonstans mitt emellan. Men jag tänker gå i morgon… Det är ju vår! Och sol! Och till och med jag, som är en av jordens mest sömnälskande människor, är trött på att bara ligga, ligga, ligga (hmm… hur lät det där…?) och snora, snora, snora.

Hur som helst. Det var ju en helg före allt det här eländet. En Valborgshelg som inleddes med ett 120-årskalas i Torna Hällestad. Två sextioåringar firades och det var ett riktigt gille. Med gammaldans och gottebord och allt.

På lördagen gästade vi Kvarnby golfklubb som visade sig ha en mycket trevlig brunch. Inget flashigt, men allt man önskade sig och bara 95 kronor. Dit går vi igen!

Sedan skulle vi åka till Ikea och köpa en rullgardin. Men naturligtvis gjorde vi en Ikea-klassiker och kom hem utan rullgardin, men med en matta, ett överkast, ett par sovrumsgardiner, fyra kuddar, två krukväxter, en korgsystem för städskåpet, tre färgglada burkar… och jag har säkert glömt något. Men fint blev det!

I söndags planterade jag om alla våra krukväxter och pysslade i trädgården medan Niklas målade några takpannor. Och sedan avslutade vi med grillkväll hos grannarna. Första gången jag ätit en lammburgare till förrätt!

Huh…. Nu måste jag nog lägga mig och vila en stund…

Det här vill man ju vara ute och uppleva…

4 thoughts on “Slutsjukat

  1. Du är söt du, karamellkungen! Men med både ”ung” och ”mö” i samma mening undrar jag om du kanske blandat ihop mig med någon annan? 🙂

  2. Skönt att du blivit bättre! Fina bilder – unga mö. Hoppas det är bra med Karamellkungen också. Kram Berit

  3. Mor säger: Krya på dig vännen, kom inte för snabbt igång, det är skillnad på att vara hemma och göra saker i sin egen takt än att vara på jobb där allt trycker på…..många krya på dig kramar

Kommentera

