Jo, man får skryta… lite…

”Jag är imponerad.”

Så började min första respons från författarcoachen – och jag är sååå glad! Dels för att hon gillade storyn och karaktärerna och dels för att hon tyckte om det jag medvetet arbetat med att förbättra sedan Swing it!

Kände mig helt varm och lycklig och superpeppad när jag läst hennes synpunkter – och jag insåg att det var just det här jag behövde. Någon som talade om för mig att jag faktiskt är ganska bra.

Nej, jag skriver inte varje dag som jag hade planerat. Det är väldigt mycket annat som också ska hinnas med. Men jag håller mina deadlines och – viktigast av allt – jag tycker om texten när jag läser den. Jag vill verkligen vara i den världen och längtar dit.

Nästa ”belöning” är en tur till Helsingör och Louisiana och jag tänker mig ha hunnit dit i början av juni.

Annars är det mycket trädgård om helger och kvällar. I helgen hade vi grillpremiär med Celia, Patrick och barnen och det var verkligen mysigt. Ikväll har jag planterat i lådor och krukor och hönsgödslat i rabatterna. Så skönt väder!

Våren när våren är som bäst.

5 thoughts on “Jo, man får skryta… lite…

  1. Du ä r fantastisk på att skriva!! Jag har visserligen inte sett utkast från boken, men du har ändå bevisat det så många gånger. Vi hejar också på dej!!

  2. Mor säger: Du är inte ganska duktig, du är fantastiskt duktig! Om du någon gång tvivlar så ta fram all positiv respons du fick när du hade skrivit Swing it! Fortsatt lycka till med boken mitt hjärta!

Kommentera

