Några highlights från veckan

Trädgården. Många sköna timmar i vårsolen. Perennerna är nu nedklippta, häcken trimmad och höstlöven ihopräfsade (ja, i stort sett… det finns ju mängder!). Det ser naket ut, men mycket är på väg upp!

Grismiddag. Jodå, jag hamnade på Bastard ändå. Och åt oxkind! (Helt frivilligt, det ÄR utmaningarnas år.) Mr Meat festade naturligtvis till det med en förrätt på lammhjärta och -njure, men där höll jag mig till inlagda sardiner. Någon måtta får det vara på griseriet. Men kinden var god och miljön trevlig. Liksom sällskapet – Niklas mor Berit.

Beatlesbio. Restaurangbesöket följdes av filmen Nowhere Boy på Spegeln. En väldigt bra film om John Lennons uppväxt. Rekommenderas!

Babyfika. Bekantskapskretsen har utökats med ännu en liten bebis. Igår var vi i Stora Harrie och hälsade på Håkans och Carinas lilla Elly. Söt.

Gyozafrossa. Två saker kan man nästan vara helt säker på när man träffar Mariko och Magnus. 1) Det kommer att bli väldigt trevligt. 2) Det kommer att sluta i matkoma. Gårdagskvällen var inget undantag. Vi åt underbart goda japanska dumplings – gyoza – och frossade i sparris. För att sammanfatta med ett internt skämt: Oh, så gött!

Skrivandet. Försöker sätta mig lite varje dag, men önskar att jag hade mer sammanhängande tid. Just när man kommit in ”tänket” är klockan för mycket och det är dags att sova. Men så är förutsättningarna just nu och jag är nöjd med det jag får ihop.

Svårt att tänka sig att det här ska kunna bli…

… det här!

Kommentera

