Loppislycka

Lördagens loppistur blev lyckad. Vi trotsade ösregnet och körde kors och tvärs över Malmö, allt för att komma hem med ett gäng finfina fynd. En grön stol som fyllde tomrummet efter julgranen och en barvagn (inte barnvagn) som kommer att bli stilig, full av bellini-, martini- eller manhattanglas (jag arbetar långsiktigt, någon gång – när alla småbarn växt upp – ska vi nog kunna ha ett cocktailparty igen). Och så fina, färgglada påskägg i trä.

Afternoon Tea på Grand Hotel i Lund avlöpte i bästa finsöndagsstil. Patrick var klädd i tweedväst och -kavaj. Vi fick scones med clotted cream och lemon curd. Jag drack rökt te. En man spelade piano. Och vi hade mycket trevligt!

Idag har det varit jobb igen. Äggklockan invigdes i morse och jag har gjort upp ett skrivschema fram till den sista juli. Följer jag detta har jag klart mitt råmanus lagom till min semester börjar. Och det gör jag ju!

2 thoughts on “Loppislycka

  1. Ja, men det är inte för sent än. Fördelen med loppisprylar är att man kan byta lätt, utan att ruinera sig! 🙂

Kommentera

