Cogito

Häromdagen cyklade jag hem i strålande eftermiddagssol och i trädgården finns nu både vintergäck och snödroppar. Och även om det fortfarande är frost på bilrutan kan jag inte låta bli att känna lite på den färgglada vårjackan. Snart, snart….

Annars har jag haft morotskaka-fika med mina fina gamla projektledarkollegor Petra och Margareta. Margareta har fått en liten söt William, som hon hade med sig, och Petra skriver på en spännande bok. Och som vanligt önskar man att man fick ha alla vänner som man tycker så mycket om omkring sig jämt.

Igår hade vi på en inspirationseftermiddag med Lisbeth Carlborg på jobbet och det var… mastigt. Jag citerar hennes hemsida så kan ni säkert föreställa er hur man kände sig när man lämnade lokalen: Tänk att få leva livet fullt ut. Tänk att inte bli bitter och frustrerad som gammal. Hur gör man då?

Och som grädde på moset hade jag utvecklingssamtal på jobbet idag.

Snacka om en vecka i de stora tankarnas tecken.

Hur som helst. En sak vet jag i alla fall. Hur det ska bli i köket så småningom. För så gör vi 70-talister. Renoverar oss glada. Hej och hå.

Okej, jag överdriver. Lite. Jag är glad också, över mycket. Till exempel över att jag ska ha en veckas semester om två veckor. Då ska jag ta fram alla mina papper och pennor och karaktärsbeskrivningar och synopsis, öppna fönstret mot trädgården, skruva upp stereon, dricka kaffe, ta en eftermiddagslur och vara precis så där kreativ som jag bara orkar vara en timme om dagen annars.

Och så ska jag köpa ett jättestort påskris.

Så här tänker jag mig köket, förresten. Inte exakt, men typ.

Bilderna har jag lånat härifrån, och hon hade visst också lånat dem någonstans ifrån…

2 thoughts on “Cogito

  1. Du leder… vintergäck och snödroppar! Redan!! Tror att det tar minst en vecka innan snön har tinat tillräckligt i min nordligaste rabatt – för det är precis där jag har mina vintergäck och snödroppar. Härligt att ha så mycket att se fram emot…

  2. Ser dessutom ut som om krokus är på g – men jag är inte säker. Så spännande! Dina kommer nog också när som helst. 🙂

Kommentera

