Fångad av en stormvind

Känner ni Xynthia?

Det gjorde inte jag heller förrän i morse, då jag bestämde mig för ta cykeln till jobbet. Det var ju första mars och därmed praktiskt taget vår. En perfekt dag att kicka igång cykelsäsongen!

Mm.

Jag hann inte mer än slafsa genom snöresterna i trädgården (i vårskor, vad annars?) och ge mig ut på Klågerupsvägen förrän Xynthia gick till attack.

Efter 500 meter började mascaran rinna under ögonen. Efter två kilometer hade jag blodsmak i munnen. Halvvägs till jobbet började det regna. Två minuter senare övergick regnet i snö.

Och ungefär här var jag äntligen framme.

Smink? Sure…

Frisyr? Haha…

Men vår – det är det nu, oavsett snöstormar. Punkt.

Och där tänker jag inte ge mig.

2 thoughts on “Fångad av en stormvind

Kommentera

