Ego girl

Idag har jag haft en mysig dag med mig själv (Niklas håller fortfarande på med det där viktiga på jobbet).

Förutom att sova obscent länge har jag gjutit i betong, läst ut en halvbra bok, tagit en promenad, sått penséer och köpt ett gäng vårlökar. Vill inte våren komma utomhus kan vi åtminstone få fröjdas åt krokus och pärlhyacint inomhus.

Men idag var det faktiskt sol i ett par timmar, hör och häpna. Snön hade börjat smälta bort och det lät som en hel fågelkör intagit trädgården.

Fast ikväll snöade det igen…

Nu undrar ni förstås alla vad som gick sönder idag? Jag var ju ensam hemma.

Faktum är att jag faktiskt lärt mig något på alla de här missödena. Så idag flög jag ner i källaren så fort jag hörde tvättmaskinens dödsryckningar. För mycket riktigt – den var på väg att tippa över kanten igen.

Men, men. Man är väl husägare. Klart man känner sitt hus. (Host, host)

Och nej, dammsugaren började inte brinna när jag städade. Ugnen pallade trycket för tandoorikycklingen. Det var en bra dag, helt enkelt. På många sätt. Till exempel vann jag boktävlingen jag deltog i! Och det blev jag mycket glad för.

Kommentera

