Slöjdfröken

Mrs Fix-It-Herself fortsätter att imponera. Inte minst på sig själv.

Två kuddfordral? Inga problem!

Ett överdrag till symaskinen? Inga problem!

Okej, det sista var lite av en lögn. Jag försökte faktiskt få Niklas att sy huvan till symaskinen, eftersom jag tyckte att det krävdes en ingenjör för att räkna ut hur de olika delarna skulle fogas ihop.

Men nej. Detta var han icke intresserad av. Däremot bistod han gärna med goda råd, som att jag skulle klippa ut delar i kartong och på något vis integrera dessa i tyget för att skapa stadga… Han hann dock inte mer än hämta en gammal kartong förrän jag såg 200 olika moment framför mig och började fundera på om det inte fanns en genväg.

Och det fanns det naturligtvis. Jag mätte lite på måfå, klippte lite på måfå, nålade lite på måfå och sydde lite på måfå.

Och uppnådde ett resultat som helt klart var godkänt i förhållande till nedlagd tid!

I övrigt har vi haft en fin helg, med födelsedagsmiddagen hos min pappa som höjdpunkt. En riktigt rolig kväll tillsammans med världens bästa familj!

Mönsterpassa? Pff… Syftet med att göra saker själv är väl att det ska synas att man gjort dem själv? Joråsåäre…

4 thoughts on “Slöjdfröken

  1. Mor säger: Det blev superfint, du kommer att bli en ”hejare” på att sy, trist att inte Elly har internet så hon kan se de fina resultaten från hennes symaskin!

Kommentera

