Där det en gång stod en gran…

… ligger nu en ren. Ja, åtminstone en del av en.

Går elpriserna upp ännu mer är tanken att vi ska flytta in under den.

Under skidresan smakade jag för övrigt en annan del av nämnda djur.

Hjärtat.

Kallrökt.

Detta är något jag A-L-D-R-I-G skulle ha gjort om detta inte var Överraskningarnas År.

Jo, så är det. Hejdå gamla hjulspår, nu trampar vi ny mark. (Eller vi och vi, Niklas är mycket noga med att poängtera att detta är mitt nyårslöfte. Han är fullständigt nöjd som det är.)

Så därför tvingade jag alltså i mig ett stycke rökt renhjärta. Och kunde konstatera att det – om jag stängde av den del av hjärnan som vrålade öööööörkkkkk, du äter hjärta, fatta!!!! – smakade som vilket pålägg som helst.

Jag kommer dock inte att göra det igen. Det är ju faktiskt året då jag ska förnya mig.

One thought on “Där det en gång stod en gran…

Kommentera

