Dubbel glädje = delad glädje?

Förra julen ”skulle vi inte överdriva”. Bara köpa ”lagom” med mat.

Då vägde vår julskinka lika mycket som jag gjorde när jag föddes.

Det var uppenbart lite i underkant, tyckte Mr Meat.

Så han dubblade. Slog till på en 6,1-kilos.

Jag repeterar: 6,1-kilos.

Och sedan säger jag inte mer.

Mer än möjligen att jag undrar hur det blir nästa jul. Och nästa.

Jag fasar lite. Särskilt efter kvällens drömmande kommentar:

– Jag undrar om man skulle kunna få en skinka med benet kvar…

Ja. Just vad jag också satt och tänkte på.

Right…

Men som en liten varning alltså: Bli inte förvånade om ni kommer förbi nästa jul och får se en skinka, stor som en 5-åring, i vår ugn – med tassen klämd i luckan…

Allt är som det ska. Åtminstone om Mr Meat får bestämma.

3 thoughts on “Dubbel glädje = delad glädje?

  1. Pingback: Grymt eller grisigt? « Linda Unnhem

Kommentera

