Hej mitt vinterland!

Idag skulle vi ha varit på födelsedagskalas hos min mor i Höganäs. Denna tur fick dock ställas in för att det snöat nästa oavbrutet i två dygn.

Åtminstone här i Malmö.

När jag ringde min familj i Höganäs/Helsingborg möttes jag av stor förvåning när jag berättade om ”snökaoset”.

– Nej, här skiner solen.

– Det ligger väl ett par centimeter på marken – kanske…

Konstigt hur det kan skilja sig åt. Så långt är det ju inte till Helsingborg.

Men så här ser det ut i Kvarnby i alla fall:

Men vänta – var det inte en nedgång till källaren här någonstans?

One thought on “Hej mitt vinterland!

  1. Mor säger: Det ser verkligen härligt ut när det ligger så fint i trädgården! Saknade er i kväll, men helt klart gjorde ni rätt i att stanna hemma!! Stor kram

Kommentera

