Best of Blocket

1 500 kronor – för allt! Och då syns ändå inte en av två iläggsskivor. Visst får man kalla det ett riktigt fynd?!

blocket

För övrig yttrade Niklas idag orden som (nästan!) gjorde mig gladare än hans första ”jag älskar dig” eller ”vill du gifta dig med mig?” (okej, det var visserligen jag som frågade det, men ändå…).

Och det var varken framprovocerat eller under pistolhot, utan helt spontant när jag stod och strök i morse.

Jag citerar:

– Ska vi åka till Sopstationen eller Emmaus efter jobbet, då?

Fatta! Mr Avsky Second Hand (läs t ex om hans Blocket-fobi här) kröp till korset, gav vika, kastade in handduken – vad ni vill. Men det viktigaste av allt – han föreslog SJÄLV att vi skulle köpa saker i andra hand!

Jag ignorerar här hans tillägg – ”ja, för vi har knappast pengar till något annat” – för det spelar ingen roll. Jag är som en sådan kvinna som skriver till män i fängelse; jag vägrar tro något annat än att just jag kan omvända den som tidigare slagit in på fel väg i livet.

Min man. En före detta butiksshoppare. Nu en second hand-älskare.

Ja, så är det.

4 thoughts on “Best of Blocket

  1. Kate säger: Vilket fynd! Jättefint och plats till många gäster. Runt det bordet kommer säkert många trevliga stunder att utspela sig.

  2. Vilket fynd! Och man måste ha sin ”livslögner”. 🙂 tror man på något tillräckligt länge kan det nog bli sant till slut 🙂

Kommentera

