Packad

Den vanligaste frågan jag får nuförtiden – som därmed konkurrerat ut klassikern ”Hur går det med bokskrivandet?” – är: ”Har ni börjat packa än?” (Ofta med följdfrågan ”När är det nu ni flyttar, igen?”)

Idag är jag glad att jag aldrig tryckte upp de där små knapparna att sätta på kavajslaget, med texten: ”Nej, vi har inte börjat packa än. 30 oktober.”

För nu – trumvirvel! fanfar! hurrarop! – har vi faktiskt börjat packa. Visserligen bara åtta lådor, men bakom dessa låg mycket jobb. Kaosgarderoberna är till exempel sorterade, liksom här-öser-vi-ner-allt-som-inte-har-någon-naturlig-plats-lådorna.

I övrigt har jag försökt kompensera för en utebliven brunch på Konsthallen – Niklas är förkylningsynklig – genom att baka Mormors slåbullar och laga kålpudding. Idag är det ju Kanelbullens dag, men jag har för mig att Hembakningsrådet instiftade den dagen bara för att öka det dalande intresset för bakning i allmänhet, så bak som bak. Typ.

Kålpudding… Mmm. Det kan för övrigt vara den godaste husmanskosten någonsin.

kaoslåda

Tre studentmössor, medaljer, skidstrumpor, 11 strumpbyxor, 5 skärp, frackhandskar, möhippediadem, kockmössa, 2 kilo strass, 50 kronor i mynt, 7 hårsnoddar, vibrerande sexleksaker (jag var ju relationsredaktör,  just det) var bara en del av allt som rymdes i en av kaoslådorna…

3 thoughts on “Packad

  1. Ett TIPS !

    Gör inte för många ” kaoslådor ”

    De kommer att ha ett mycket
    långt liv innan du ens vill titta
    i dem igen. Har du kvar din sista
    ” nostalgilåda ” från barndomshemmet ?

    Ha det bra o packa på !

  2. Nej, jag packar inga kaoslådor. Det är ju de befintliga i lägenheten jag sorterar nu. 🙂
    Naturligtvis har jag kvar min nostalgilåda. Kan inte kasta gamla dagböcker och skoluppsatser ju!

Kommentera

