TV-hösten har börjat

Medan Niklas är en sådan som har sett alla TV-serier redan innan de lämnat klippningsrummet är jag mer av en… finsmakare. Då och då surfar jag in på HBO:s sajt för att se vad de har på gång, men oftast tycker jag bara att det är jobbigt om något verkar bra. Det innebär ju att jag borde titta – och på kvällen finns det ju så mycket annat man också borde. Som skriva. Som läsa. Som träna. Som blogga. Som läsa bloggar. Som prata och mysa med sin man. Som tänka på huset. Som… Ja, ni förstår.

Men ibland händer det ändå att jag ger något en chans. Och fastnar. Dock tror jag att anledningen till att jag nu snart tagit mig igenom en säsong av Hung är just för att det bara finns en säsong. Och att varje avsnitt bara är en dryg halvtimme långt. Precis lagom. Inga förpliktelser.

Sedan finns det ju förstås sådant som jag ser fram emot att titta på. Sådant som ingen annan gillar. Som Fleksnes – och de åtta avsnitten av Raskens som ligger och väntar i datorn. Undrar hur mycket jag måste betala Niklas för att han ska vilja titta med mig…

image

Tvålfagert men…

rask8

… inget går upp mot Sven Wollter som småländsk soldat.

Kommentera

