En måndag bland andra

Ibland kan jag inte låta bli att gå in på Hemnet. Bara för att kolla läget. En missbrukare måste ju trappa ner – det är inte många som klarar av att gå från 130 procent till noll bara på ett par månader. Precis som rökarna saknar sina cigaretter kommer längtan plötsligt över mig – jag måste få min dagliga dos fula träpaneler, nedsuttna skinnsoffor och 70-talskök ”med stor potential”.

Och varje gång fylls jag av samma lyckokänsla. Vi har verkligen hittat det allra finaste huset. Kan det inte bara bli sista oktober snart?

Saker jag har funderat över idag:

– Om man tänker sig att byta soffklädsel genom Bemz.com – vad blir finast i vardagsrummet då?

– Om Niklas säger att han gillar Josef Frank – tycker han att vi ska ha blommor och fåglar över allt då?

– Om Tina Nordström hade skalat bort 75 procent av de olika momenten i sitt nya Cookalong – hade det blivit ett sebart (sebart – är det ett ord?) TV-program då?

– Om jag hade haft en symaskin – hade jag använt den då?

– Om jag går upp en kvart tidigare i morgon – kommer jag då att orka göra en lunchlåda med couscoussallad?

Annat som är värt att minnas från dagen: Jag köpte en ultrafärsk vitlök på torget. Snacka om skillnad på den vita, torra varianten som ligger och torkar i stora trälådor på stormarknaderna.Vilken fantastisk doft!

02_egen_garlic

Bilden har jag lånat från den här trevliga vitlöksbloggen.

3 thoughts on “En måndag bland andra

  1. Pingback: Rabulist - info (at) rabulist.se » Synd att Cookalong går på TV4!

  2. Den blommiga soffan är söt – men den kräver nog ganska neutral omgivning. Precis som det mesta av Josef Franks tyger även om många är mkt läckra (fast jag tittade bara på de första sidorna – vilken mängd…). Håller med om att Tinas program var lite f ö r stressigt. Lagade ni maten kanske? Kram Berit (PS. Du får gärna låna min symaskin..)

  3. Hehe, nej, vi lagade inte maten. Alldeles för stressigt!
    Tackar för erbjudandet om symaskinen, vi får se om det uppstår något behov när vi är på plats i huset! Kram

Kommentera

