Solig söndag

Idag har det varit en solig dag med kaffe på min pappas altan, god mat och massa flams med bröderna hemma hos min mor och skön söndagskänsla all over. Har fått låna en superfin klänning och massa pärlor till kusinbröllopet nästa helg och ser fram emot en – förhoppningsvis – rolig och helt vanlig vecka.

30-årsfesten igår var också mycket trevlig. Det var italienskt tema och flera gånger under dagen har jag kommit på mig själv med att tänka på den vegetariska, peppriga och fantastiskt goda smörgåstårtan. Måste nog be om ett recept.

Apropå recept fick jag idag en liten fin anteckningsbok av min mor, full av recept ”från barndomen”. Handskrivna! Så snällt. I morgon ska jag cykla inom Netto och se om de har kärnmjölk till morfars danska aebleskiver. Nu har jag nämligen både recept och rätt sorts stekjärn. Och visst kan man väl äta det till kvällsmat?

blomma

Blommor att bli glad av i min pappas rabatt.

4 thoughts on “Solig söndag

  1. Hej Linda! Vilka vackra blommor! Kan det vara Gråmalva tro? Blev det gott med de danska äppleskivorna? Förmodar att det är en efterrätt? Kramar Berit

  2. Susan: Åh, tack så mycket för receptet! Jag är annars inte ett jättefan av smörgåstårtor, men den här… Mmm….
    Berit: Det kan det nog absolut vara. Det var i alla fall den sorten jag försökte beskriva för dig ute på Skåneplantor. Aebleskiver är en form av efterrätt/fikagrej som man äter med florsocker och sylt. Jag lovar att bjuda er någon gång!

Kommentera

