Direkt ur verkligheten

Låt mig nu bjuda på en betydligt mer rafflande dialog. Hämtad direkt från stadsbuss nr fyra, från Gustav Adolfs Torg till Slottsstaden, igår kväll.

Mitt emot mig och Niklas sitter två tjejer i 17-årsåldern.

– Har du sett Annas pappa? säger den ena. Han är så sjuuuuukt snygg.

– Nej, är han? svarar den andra tjejen.

– Alltså han är typ 55, men pilot, och så jäkla snygg. Du kan kolla in på honom på Facebook.

– Okej…

– Ja, och häromdagen var jag hemma hos Anna och då, när vi satt och käkade vid deras köksbord, så började vi typ tåflörta när hennes mamma gick ut ur rummet. Jag och pappan alltså…

Nu tror ni kanske att kompisen utbrister i ett: ”Va? Med hennes farsa? Allvar, är du inte riktigt klok? Schyst mot mamman!”

Men nej. Hon fortsätter bara snurra sitt hår och tugga sitt tuggummi, lika upphetsad som om hon just hört väderleksrapporten från västernorrlands län.

Halvhångla med någons farsa – tydligen vardagsmat i gymnasiekidsens värld.

För sen kommer nästa grej – men den tycker faktiskt brudarna är liiiite på gränsen:

– Men Sandra då… Hon har ju legat med Åsas pappa! Fatta, sin bästa väns pappa!

– Vaddå, hur gick det till?

– Hon sov typ över och skulle gå på toa i bara underkläderna och då kom han precis ut ur duschen…

Hmmm… Det är tur att jag inte längre är sex- och relationsexpert. Då hade jag känt mig extremt ouppdaterad… Hur som helst ser jag fram emot att börja åka mer stadsbuss när vi flyttar. Chockerande insikter, måhända, men som gammal etnolog blir man ju lyrisk…

2 thoughts on “Direkt ur verkligheten

Kommentera

