War is over

Niklas brukar spela våldsamma dataspel. Sådana där blodet skvätter över skärmen och soldaterna ligger och kvider i sina egna dödsryckningar. Counter-Strike och sånt.

Sen åkte han på ett lan för ett par veckor sedan. Med alla de tuffa killarna i Gubbklubben. Och jag fruktade naturligtvis det värsta . Att det skulle bli ännu fler dödsskjutningar i vårt vardagsrum.

Men så gick jag förbi skärmen häromdagen – och fick syn på det här:

dataspel

Solar och solrosor. Squash och små ärtor. Till och med zombierna ser rara ut. Ett speltips från en kille på lanet, tydligen.

Så okej, om utvecklingen går åt det här hållet – var sajnar jag upp min man för nästa lan?

4 thoughts on “War is over

  1. mmm….undrar varifrån jag känner igen denna titel….? Bra att Sonen också inser att den/det är bra.
    Kram till er båda/Berit

Kommentera

