Hoppfull måndag

Man kan välja att se en actionfilm en måndagskväll. Eller så kan man gå på hästhoppstävling på Malmö Ridhus. Oj, oj, oj vilken dramatik! Vi var på plats för att se Mariko hoppa, men före henne red en tjej vars häst plötsligt blev skogstokig. Tack och lov flög tjejen av och hann undan innan hästen startade sin vansinnesfärd runt, runt, runt, upp över plank, in i väggar… Till sist vågade jag inte sitta kvar på läktaren utan gömde mig bakom en bänk… Hehe.  Okej, jag vet, men jag är verkligen inte van vid djur.

Långt om länge lugnade hästen sig i alla fall, och vi fick se Mariko sopa banan med de andra brudarna och till slut hamna på 2:a plats! Grymt. Kände direkt att jag också ville ha en cool och fartfylld hobby. Dock inte något som har med hästar att göra. Huh…

För att vara säker på att få bra bilder under hoppningen bad jag Niklas ta bilder. Han är mer vän med kamerans olika inställningar.

Trodde jag.

Detta är hans bästa bild:

m2

Det är alltså inte smuts på linsen, det svarta till vänster.

Det är Mariko – och hästen.

Så här glad såg hon dock ut, efteråt:

m1

One thought on “Hoppfull måndag

Kommentera

