Perfekt dag

Dagarna går och ändå är det bara fredag morgon. Sov utan att vara mörkrädd inatt, det borde vara ett tecken på att jag börjar känna mig hemma här i stugan. Hade en jättefin dag igår. Först kom min pappa upp vid tio, och vi gick en lång promenad på Kullaberg. Termosfikade vid Himmelstorp, tittade på Kullamannens hus och frossade i nostalgikänslor. Båda två älskar Kullaberg och igår var naturen som vackrast.

Eftermiddagen ägnades åt skrivande. Det går bra, tycker jag.  Jag är verkligen kär i känslan av att gå och lägga sig ”i historien” och sedan vakna där igen morgonen därpå. Att tänka på personerna medan man duschar, vara tvungen att rusa ut för att skriva ner någon detalj medan man borstar tänderna… Det var precis det här jag ville uppnå med att åka hit. Att få tid att fokusera och samla tankarna.

På kvällen kom min mamma och Mikael och Martin hit. Vi satt på altanen och åt grillad kyckling och svenska jordgubbar, drack vin och hade det jättemysigt. Vilket perfekt liv – ägna dagarna åt skrivande, uppblandat med trevliga sociala aktiviteter. Kryddat med vacker natur och utsikt över havet. Har jag sagt att jag skulle kunna tänka mig att ha det så här jämt?

Skulle gärna lägga upp fler bilder, men snyltbredbandet här håller inte riktigt för det. Det blir en i alla fall. Från Mölle hamn.

Martin har förresten också bloggat om kvällen och där finns fler bilder!

molle1

Kommentera

