Skilda världar

En kommentar från Konsultpappan påminde mig om att jag ju inte berättat om vad Niklas ska göra medan jag är i Mölle.

Låt mig säga så här. Det innefattar två datorer (naturligtvis en i reserv, för säkerhets skull), diverse tekniska tillbehör, en ansenlig mängd öl, en körsträcka på tre timmar – enkel resa – och fler datan_r_a_ och svettiga gympaskor per kvadratmeter än man vill föreställa sig.

Det ska också, enligt utsago, serveras en imponerande mängd bufféer, med alltifrån tacos till hamburgare. Allt detta i en inramning likt en lägerskola, i regi av Gubbklubben – ”för vuxet folk, med vuxet folk”.

Han ska alltså på ett lan. Vuxna män (och tydligen också en del kvinnor) gör saker tillsammans. Närmare bestämt spelar dataspel. I tre dagar.

Själv kan jag tänka mig spöstraff. En mörk fängelsehåla. Och så ett lan. Jag hade nog lidit ungefär lika mycket.

Däremot ser jag mycket fram emot att höra honom berätta om tillställningen på söndag.

Och nej, eventuella inbrottstjuvar göre sig icke besvär. Vi kommer att ha folk som hänger i lägenheten under helgen.

För övrigt har jag det utmärkt i Mölle. Har utsikt över havet från min skrivplats på terrassen (med tak, perfekt för datorn!) och skrivandet har gått bra under dagen. En promenad till underbara hamnen har också hunnits med, liksom ett konstaterande att det inte längre finns någon livsmedelsaffär i byn.

Tur att jag bunkrade på Citygross i Höganäs.

Och ja. Jag har ätit färskpotatis idag också.

One thought on “Skilda världar

Kommentera

